Jelmer en Ellen op reis

Laos en een houten kont!

Daar zijn we weer!!! Een paar dagen langer in Chiang Mai gebleven, want Jelmer had een paar nachten koorts

Frown
. Aangezien de gezondheidszorg in Thailand beter schijnt te zijn dan in Laos, wouden we het risico niet lopen mocht Jelmer nog zieker worden. Maar ik heb hem volgestopt met fruit van de markt en natte sokken op zijn hoofd gelegd en hij is weer helemaal 'the man' nu
Laughing
.

We hebben het laatste guesthouse in ChiangMai waar we verbleven even op de kop gezet! We zaten net goed en wel op de kamer. Ik ging naar de w.c en Jelmer ging het balkon bewonderen. In 1 keer hoorde ik een hele harde schreeuw en ik schrok me rot, voordat Jelmer paniekerig doet moet er wel heel wat gebeuren. Wat bleek; er zat een slang boven de balkondeur!Bij het opendoen van de deur viel ievia Jelmer zijn schouder op de grond! Dus we gingen maar naar de receptie, we wisten niet wat we moesten doen. Niemand durfde hem weg te halen omdathet een giftige was. Uiteindelijk heeft de man van het guesthouse hem met twee stokken en een emmermeegenomen naar buiten!

Verder; de driedaagse trekking, wat was dat gaaf! Drie dagen back to basic en slapen op de harde grond.Hele einden lopen door het oerwoud, een stuk op een olifant en het laatste stuk geraftin de stromende, tropische regen. De olifant had eenjonkie en deze liep ook mee, echtheel lief!We zaten in een groep van vijf mensen. Twee jongens uitSchotland en Ierland, die we 'team broke back mountain' noemden, omdat ze allebei twee enorme cowboyhoeden hadden aangeschaft voor de trekking. Ze moesten erg lachen om hun bijnaam. Verder een man uitEngeland, ook heel gezellig. Hij had een paar jaar inUtrechtgewoont en had aldaar een obsessie voor de frikandel speciaalgekregen.

De eerste nacht trof ik vlak voor het slapen gaan een spin van 10 bij 15 centimeter, dit zorgde ervoor dat ik een vrij paranoide nacht beleefde. Elk moment verwachte ik het beest op mijn gezicht. Jelmer heeft wel vijf keer moeten zeggen dat er echt niets aan de hand was. Wederom, wat ben ik een mietje!!!

En nu.................we zijn in Laos aangekomen. Een tweedaagse bootreis van in totaal 14 uur. Toen we aankwamen had iedereen een kussentje bij zich. Wij moesten hier om lachen en vonden het aanstellerij,dat hebben we geweten!14 uur op een krap houten bankje, Jelmer kon zijn benen niet kwijt. Dit is sowieso een probleem soms!(zie de foto dat hij niet in het bed past!

Laughing
) Maar het was dubbel en dwars de moeite waard. Het uitzicht als je over de rivier Mekong gaat is heeeeeeeeeel erg mooi. Een enorm groen, heuvelachtig teletubbielandschap. Overnachting in een guesthouse met uitzicht op de rivier, super!

Luang Prabang, waar we nu zitten, is een hele leuke plek. We gaan hier wat langer zitten. Morgen gaan we met 6 mensen twee dagen kajakken (of hoe je het ook schrijft.). Twee jongens die we van de bootreis kennen en twee meiden die we vandaag pas hebben ontmoet. Heel veel zin in, we zullen zien...........

Bis balt,J en E

Reacties

Reacties

Smiegel

Dag lieverds,

wat weer een geweldig verhaal! En ellie, je bent geen mietje, ik zou ook geen oog meer dicht doen. Of maakt dat mij ook een mietje.....Fijn dat je weer beter bent Jelmer! Heel veel plezier nog en geniet van weer een matrasje!

Dikke kus smiegel en gert natuurlijk

Natalie

hmmmmmm ik zou geloof ik ook niet zo blij worden van slangen en mega-grote spinnen. Jelmer is misschien ziek geweest maar volgens mij mag hij nog net iets blijer zijn dat ie niet gebeten is door die slang. Gatver zeg! Ik kan me helemaal voorstellen dat je ervan ging gillen Jelmer!

Nou tot snel weer!

x Natalie

Aniek!

Hallo!!
IEEEH!!! .... dacht ik toen ik het verhaal las over de spin en de slang. Laat staan dat je het ECHT ziet!!! Ik wilde hier 's ochtends weg (jajaja... naar mijn werk ja...) en toen zag ik er ook één... een spin... van 4 bij 4... Hahaha!! Voor Hollandse begrippen best groot. :-)
Maar goed, jullie verhalen en foto's boeien enorm!! Echt mooi! Ik hoop dat jullie nog veel meer mooie dingen gaan zien en beleven.
GENIET ERVAN!!
Kussen van Aniek (en Roy)

joost

nok tjok lao lao

lees

proosten met lao whisky

moio

Jelmer

Hahaha Joost dat loa loa is vergif!!!!!! Koste me bijna me leven..

sander, becks en stella

haha. Toch maar liever een tuin slang boven je deur hey. Gave verhalen allemaal. geniet ervan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!