Jelmer en Ellen op reis

Onze Lum is een held!

Terwijl jullie al zwoegend de laatste rijmwoorden voor Sinterklaas in mekaar proberen te flansen zijn wij in Brisbane bezig om wat laatste dingen te regelen en dan nu toch echt officieel afscheid te nemen.

Jelmer is half oktober met Sander naar de voetbal in Sydney geweest, Nederland-Australie. Ze hadden een geweldig weekend, ondanks de voetbaluitslag, 0-0. Eind oktober hebben we een afscheidsfeestje gegeven, voordat jelmer zijn ouders kwamen. Een echte Halloweenparty! Het was geweldig en zoooooooo gezellig. We hadden onze hele achtertuin omgebouwd in een halloweenscene. Jelmer heeft eeuwen geleden al foto's op de site gezet van dit afscheid en ik had nagelaten er nog een verhaaltje over te schrijven

Undecided
. Iedereen had zijn best gedaan met verkleden; er waren heksen, travestieten, serial killers, slachtoffers van serial killers, noem maar op...... Lekkere drankjes en een barbeque en het ging los..... De volgende dag hebben we de wijnglazen uit de voortuin moeten plukken..... Afscheid nemen is niet leuk en het is verrassend te zien wat je opbouwt in een half jaar. We hebben een supertijd gehad in Brisbane.

Geen getreur,wantWico en Jetty stonden alweer voor de deur! Zoleuk om zeweer te zien na14 maanden. We pikten ze op van het vliegveld en na het uitgebreid bewonderen van Jetty haar strandvliegjes-attack (niet te zuinig) reden we naar de stad. Lekker bijkletsen enons huisje en Brisbane laten zien.Ze hadden al een heel reisavontuur achter de rug (Tioman en Sydney), dus aan verhalen geen gebrek. We hebben een aantal weken rondgetrokken naar het noorden. Van Brisbane naar airlie-beach en via de outback weer terug, met zijn vieren in Lummetje. Lummetje is een held!!! Ze stelt ons nooit teleur en rijdt overal naartoe.Ik maak van deze gelegenheid gebruik om even de heren te bedanken voor het veilig rondrijden van Lummetje en vooral niet te vergeten......... de four-wheel-drive!!! Super! We zijn een paar dagen naar Frasier-Island geweest, geweldig was dat!!! Frasier Island is een geweldig mooi strand eiland. Rondkrossen in het mulle zand en op het strand, wildkamperen tussen de Dingo's en niet te vergeten........wildplassen! We hebben er geen luilekkervakantie van gemaakt aangezien Wico en Jetty nog zo kwiek zijn als een kievit!Ze vonden het geweldig om uren te hiken,een halve hernia op te lopen in de four-wheel-drive, omsingelt te worden door dingo's en om vast te zitten met de auto in het mulle zand

Wink
. We hebben de mooiste kampeerplekjes gevonden en heel veel dieren gezien, waaronder het vogelbekdier, dat heel zeldzaam is. Wico is bij aankomst op een camping ontvangen door een kudde papegaaien toen hij een boterham probeerde te eten, hij was bedekt met vogels, geen Wico meer te zien! Verder hebben we possums, kangoeroe's (met kleine baby-kangoeroetjes) en heel veel soorten vogels gezien! Het was super om zo rond te trekken in Lummetje! Aan het eind konden we dankzij Sander en Rebecca (Rebecca's ouders hebben een strandappartement in Calloundra) genieten van een paar dagen strand, vissen en relaxen, lekker was dat! Jetty dacht ook te kunnen relaxen toen we aan het vissen waren. Stoeltje, boekje en met de voeten in het water. Het werd iets minder relaxed toen er een krab aan haar teen hing!Maar aan alles komt een eind dus deze week hebben we ze weer op het vliegtuig gezet. Bedankt voor de superleuke vakantie!!! en tot maart!

Na Wico en Jetty stonden Ronald en Katrin alweer voor de deur. Vriendenvan het oude werk, zij zijn ook lekker aan het rondtrekken.Dus wezitten nu in Brisbane om nog wat laatste dingen te regelen.Eergister hebben we een heerlijk afscheids-etentje gehad bij Sander enRebecca, morgen rijden we er nog even langs om echt afscheid te nemen, want morgen gaan we toch echt voorgoed vertrekken

Frown
. Stella en Jayden zijn het afgelopen half jaar ongelooflijk gegroeit!Vanavond gaan we nog even gezellig wat drinken met wat ex-collega's. Dag Brisbane!!!!!!!!!!

Iedereen heel veel plezier met Sinterklaas,

Liefs Jel en El

p.s: We hebben nogmaar drie en een halve maand reizen voor de boeg

Surprised
Frown
, ongelooflijk hoe snel alles gaat!

janny molenhuis

Heel leuk om weer een verhaal te lezen van jullie. Nog steeds boeiend en vermakelijk. Ik zou een boek uitgeven Ellen.
Heel veel plezier gewenst op jullie rondreis en lekker genieten van de laatste maanden daar.
Het ziet er wel goddelijk uit met dat prachtige strand.
Goede kerst met ballen......
gruze janny

Jarno

Veel plezier nog :-)

En als het goed is doen we in februari wel enkele biertjes ;-)

Geertsje

Wat een leuk verhaal, alweer! En natuurlijk prachtige foto's!
Nog even wachten en dan staat Inge voor de deur... Toevallig zaten mijn moeder en twee vriendinnen bij Wico en Jettie in het vliegtuig naar huis! Ze kwamen er alleen pas achter toen ze al geland waren haha!
Veel plezier nog de laatste maandjes, maar dat gaat vast wel lukken!

Eva

He Jelmer en Ellen!

Volgens mij hebben jullie een toptijd gehad met Wico en Jetty:D aan de foto's te zien wel! Wij zijn nu in Adelaide en gaan morgen de great ocean road doen voor 3 dagen! Daarna genoeg tijd in Melbourne en 29 december zijn we in Sydney...nog ff een dagje kiekjes nemen en daarna gaat Michelle weg. Natuurlijk heb ik zin om jullie weer te zien en ben erg benieuwd naar jullie verhalen...heeft het lange wachten zijn vruchten afgeworpen Ellen? Heb jullie vandaag geprobeerd te bellen maar helaas geen gehoor:(! Kunnen jullie me vertellen waar we meeten de 30ste?

Hopelijk tot snel aan de tel;)!

Liefs Eva

p.s. have alvast fun met Inge