Jelmer en Ellen op reis

Kayaken

Hallo hard werkende mensen,

Hoe gaat het met jullie?? Ik heb goed nieuws voor jullie, Ellen en ik hebben beide een abonnement op de toilet, dus het is niet allemaal feest.....

Maar het kan de pret hierniet drukken, we genieten elke dag van onze mooie reis. We zitten nu in Luang Prabang, een heel leuk en gezellig stadje.Het is heel gezellig met de vrienden die we gemaakt hebben. S'avonds lekker samen eten en biertje drinken.

We hebben samen met een Fin, Zwitser en 2 meiden uit Alaska (onze nieuwe vrienden) een 2 daagse kayak tocht gemaakt. We moesten ons om half negen melden bij de organisatie, het was 2,5 uur rijden naar de plaats waar we begonnnen. Deze rit was al super mooi, wat een uitzichten. Je rijdt gewoon door de wolken.

Aangekomen op de plaats van vertrek kregen we een zeer uitgebreide instructie van 1,5 minuut over hoe je moet kayaken. Gelukkig zijn Ellen en ik heel heel heel erg ervaren in kayaken, dus geen enkel probleem. Al dacht de lokale bevolking daar anders over, ze stonden allemaal op de brug te wachten tot wij te water gingen, waarschijnlijk in de hoop dat we een nat pak zouden krijgen. Maar jullie begrijpen natuurlijk dat dit niet gebeurde.

Het begin was er rustig, paar stroomversnellingen.......niet de moeite waard. Ellen zat voor in en ik mochtsturen. Het uitzicht was echt spectaculair, je zit echt tussen de hoge bergen, geen mens in de buurt. Na ongeveer een half uur kwam hij dan, een echte echte stroomversnelling, en natuurlijk zat Jelmer lekker omzich heen te kijken. Dus achterste voren er door heen. Op de helft van deze stroom versnelling een poging om met de neus de goede richting op te gaan. Met als gevolg dat we een dikke tak van heel dichtbij te zien kregen. Dus bukken, en...............Yep....................onze kayak verloor zijn evenwicht, we weten nog steeds niet waarom de kayak het deed. Gevolg: 2 x natpak, 2x verlies zonnebril, beetje natte (droge) kleren en een deuk in Jelmer zijn ego. Na deze ervaring ging het kayaken soepel, de guides zorgden voor een heerlijkelunch. Na ongeveer 5 uur varen kwamen we aan bij een dorpje, hier moesten we overnachten. De mensen,en vooral de kinderen vonden ons een grote attractie. Ik heb me nog nooit zo beken gevoeld. Maar het was wel een hele bijzondere ervaring. We hebben heerlijk gegeten, en s'avonds de lokale drank gedronken. Ze hadden een kippekop (zie foto) op een schotel met een mandje. Deze moest je schudden en naar wie de snavel wees moest drinken. Heel erg gezellig.

S'ochtends om een uur of 5 beginnen de beesten te brullen, te kraaien en op andere manieren herrie te maken. Dus dan ben je wakker, gelukkig zat het welkoms commite alweer klaar om naar ons te kijken hoe wij wakker werden, plasten, ontbijten, praten enz......... Oja ze hebben er geen toilet, nou ja 3eboom links of rechts ( ik weet het niet meer, kan ook 2e boom zijn). Na het ontbijt en een emotioneel afscheid zijn we weer verder gaan kayaken, na zo'n goede nachtrust gaat dat natuurlijk super en gelukkig moesten we nog maar 6 uurtjes.

Na 5 uren kwamen we bij een grote waterval, hier hebben we heerlijk gezwommen. Hierna was de kayaktrip klaar, het was super.

Morgen gaan we weer verder, maar daar schrijven we nog wel over.

Groetjes J en E

P.s. Ik moest van Ellen zeggen dat ze op de video gewoon heel heel heel moe was.

en we hebben een nieuw nummer : +856206029512 bellen mag altijd........

Inge

Klinkt weer allemaal super man! Jullie zijn alweer een dikke maand weg, gaat snel he...
Dat jelmer liever omgekeerd door versnellingen gaat had ik je van te voren wel kunnen vertellen ellen, Jelmer is niet echt goed in kayakken ;) Nooit laten sturen want hij stort je alleen maar op rotsen hihi

Blijf lekker genieten en hoop dat jullie abonnement snel verloopt...

dikke tut

sabine

Wat een leuke dingen beleven jullie.Maar scheerschuim moet daar zeker nog worden uitgevonden?

ben benieuwd waar jullie nu heen gaan.

veel liefs Sabine

Jarno

Deppen niet vegen !!!!!!!!!!!

:D

Eyte en Hermine

Hallo Ellen en Jelmer,
Wat fantastisch hebben jullie het daar. We hadden het ook al van Pien gehoord.We zijn wel een beetje jaloers hoor! Maar hiervoor is eigenlijk geen reden omdat we net nog een week naar Griekenland (27 gr.) zijn geweest.
Leuk dat je op deze manier met de lokale bevolking in contact komt. Geniet lekker, liefs Eyte en Hermine

John en Betsy uit Canada

Hallo Jelmer en Ellen. Ik heb het blogaddress van je moedere gekregen en kan jullie reis volgen. Ik geniet ervan. ben er heel erg in geintereseerd. Je bent wel veranderd Ellen maar toch heb je dezelfde ondeugende lach nog . veel plezier en stay safe love from Betsy en de rest