Jelmer en Ellen op reis

Cambodjawel!!!

Na verschillende boze wanhoopsmails van trouwe lezers (er zijn alweer twee weken verstreken), besloten wedat het maar weer tijd werd voor een verhaaltje.Ik heb tot mijn grote afschuw gezien dat het filmpje met mijn stunt zeer frequent is bekeken. Er is mij gevraagd hoe ik dat kon doen, het antwoord is: Bang zijn en niet los durven laten

Undecided

Als het goed is, is Marie-Jose toe aan haar zwangerschapsverlof: Geniet ervan!!!! Languit op de bank en manlief laten rennen. We gaan speciaal voor jou binnenkort een lelijke foto maken, omdat je daarom had gevraagd!

Na de hoofdstad zijn we naar de4000 islands gegaan inZuid-Laos. Om precies te zijn het eiland DonDet. Wederom een bungalow met een balkon, twee hangmatten en uitzichtop de rivier, zo vervelend!

Wink
Hele relaxte plek. We hebben nog fietsengehuurd daar voor een dag enzijn naar de watervallen opDon Kongefietst. De eilanden staan met mekaar door een brug in verbinding.We zouden daar echt een week gaan zitten, maar uiteindelijk zaten we er vier dagen, we besloten dat het tijd werd voor weer wat actie. Alleen Toni, de finse jongen, besloot dat hij nog even wou blijven, dus we hebben afscheid genomen van hem op het eiland. Dit hebben wij op een hele gepaste manier gedaan. Dieter, de Zweed, had een enorm sterke drank gekocht met een schorpioen erin. De mannen gingen wat stoere praat houden om vervolgens een glaasje te proberen. Dieter begon, en dat wat hij doorslikte kwam er ook linea recta weer uit, samen met zijn avondeten!

Na het eiland gingen we dus met zijn drietjes verder. We zijn de grens overgegaan naar Cambodja en ons eerste doel was Phnom Penh, de hoofdstad. De mensen in Cambodja zijn allemaal heel vriendelijk en ze willen je overal mee helpen, nog voordat je erom vraagt. We zijn eigenlijk allemaal heel anthousiast. In Phnom Penh zijn we naar de killingfields en de oude gevangenis geweest, verschrikkelijk. Dit heeft zoveel indruk op ons gemaakt dat alles wat we erover zouden schrijven het niet zou evenaren, dus schrijf ik maar niets...................

Hierna zijn we naar Siem Reap geweest. Deze stad is de twee na grootste stad en is bekend om de eeuwenoude tempels, de bekendste is Angkor Wat. We zijn er naar toe geweest en het was echt gigantisch!!! Zo mooi! Jelmer gaat wat foto's erop zetten om een indruk te geven, dus even kijken of het lukt. Gister zijn we weggegaan uit Siem Reap en hebben afscheid genomen van Dieter na drie weken samen! Dit vonden we allebei niet leuk, het was gewoon heel gezellig! Hij moetbijna weer terug naar Zwitserland.

We zijn naar Kampot gegaan, een rustigplaatsje aan de kust. We hebben een motor gehuurd en gaan morgen naar Sihanoukville toeren en lekker een paar dagen strand. We nemen alleen de belangrijkste spullen mee op de motor en laten de rest in het guesthouse hier achter, joehoe!!!!!! Dat gaat wel weer bevallen denken we!!!!

Volgens mij willen de foto's nog niet zo lukken vanavond, Jelmer zegt dat het aan de computer ligt, wij weten wel beter, toch????????

Wink

Toedels Jelmer en Ellen

joost

jelmer!

fc grunn wordt sowieso landskampioen

have fun

aj

klinkt allemaal erg vervelend daar, gelukkig hebben we hier natte sneeuw, veel wind en regen en morgenvroeg om 7:30 weer werkbespreking. Dan nog liever een drankje met een schorpioen er in!!!
Laat me weten wanneer jullie een post restante adres hebben in australie want hier ligt nog een leuk boek wat ik niet heb kunnen geven op het feestje.
veel plezier! aj