Jelmer en Ellen op reis

Ho Chi Mierenhoop!

We zijn gister aangekomen in Saigon, Ho Chi Minh city. Onze eerste aanraking met iemand uit Vietnam was een taxichauffeur die ons vreselijk heeft opgelicht!!! Hij heeft ons een kwartier rondgereden om ons uiteindelijk naar het guesthouse te brengen waar we wouden verblijven, bleek het een paar minuten loopafstand te zijn van waar de bus ons had afgezet

Undecided
. Dom? Tjah.... Jelmer en ik zijn wanhopig bezig om te wennen aan het verkeer. We zijn bijna toe aan ons oversteekdiploma, wat een mierenhoop!!! We zijn vandaag een heel eind gaan lopen in de stad.De grote markt, Grand palace, Cathedral notre dam, van alles en nog wat gezien.
Surprised
Op de markt heb ik nog een supercoole jurk gehaald voor 10 euro.

Het laatste verhaal eindigde bij het huren van de motor. Dat was geweldig!!! Voor overbezorgde moeders; We hadden een helm op en hij kon niet harder dan 15 km/per uur

Wink
. De weg was goed en het was super om alles op de motor te doen. We reden dus van Kampot naar Shianoukville, een wat drukkere strandplaats. Het was een paradijsje! Lekker zee-eten op het strand (kreeft, barracuda enz.)! We zijn de tweede dag met een hele groep op een booze-cruise geweest, dus......... De naam zegt al genoeg! Met een groep op een boot, drinken, kletsen en op een eiland hangen, errug gezellig!!! Alleen de terugweg was wat minder, er hing een enorme stormboven de zee en daarom besloten we ook eerder terug te keren dan we van plan waren.Leuke mensen op de boot, dusgenoeg reden om de volgende avond maar weer op stap te gaan. We moesten ook wel, we hadden gehoord dat Wico (Jelmer zijn vader) een nieuwe baan heeft gekregen! Daar moet je toch een biertje op drinken!

De volgende dag zijn we weer terug gereden. Op de motor kan je alles zo mooi zien, heel anders dan in de bus. We hadden trouwens nog wel even pech. In de middel of now where, vlakbij een klein dorpje, lekke band!!!! Dus, wij naar het dorpje toe. Een paar vrouwen wezen een bepaalde kant op en daar liepen we heen. Tussen alle houten hutjes bleek een hutje te staan waar de plaatselijke fietsenmaker zijn 'garage' had. En we hadden geluk, hij toverde zomaar een nieuwe band tevoorschijn voor een paar dollar. Na een half uur waren we weer on the road.

In Kampot hebben we nog wat rondgereden. Grotten bekeken (errug mooi) en ons rond laten leiden door kleine jochies uit het dorp die daar weer een mooi zakcentje aan konden verdienen. Ze deden het erg goed! Bij elke stap in de grot; miss. watch your head, miss. be carefull!

Wink

Dus................. Gister de bus naar Ho Chi Minh en de rest weten jullie. De techneut van ons twee heeft weer wat foto's geplaatst, veel lees en kijk plezier!

xxx Jel en El

P.s: We zagen trouwens nieuws over de aanslagen in India, vreselijk!!! We moeten sowieso even kijken hoe het gaat met ons ticket op 18 december van Hanoi naar Bangkok!

Eyte en Hermine

Hallo Ellen en Jelmer

Jullie maken echt veel mee. Leuk dat jullie zoveel op de site zetten, zodat we een klein beetje kunnen meegenieten. Trouwens Ellen met die mooie jurk kon je wel een aziatische schone zijn. We hopen dat jullie zonder problemen naar Bangkok kunnen vliegen en wensen jullie veel plezier met het volgende avontuur.