Jelmer en Ellen op reis

Vietnam; niet mokken, natte sokken!!!!!!!!!!

Lieve mensen, we hebben besloten open kaart te spelen. We wouden het verborgen houden, jullie anders laten denken maar....................

Het regent inVietnam. Het valt soms met bakken uit de lucht. Geenzonnige foto's met strakblauwe lucht, regen!!! Zo, dat is eruit. Je kan soms maar beter eerlijk zijn

Wink

Algemene mededeling: We ontvangen soms geen sms-jes. Dus het kan zijn dat je er 1 hebt gestuurd die we niet hebben ontvangen, helaas.

Derk-jan: GEFELICITEERD MET JE 25E VERJAARDAG EN NOG VELE JAREN!!!!!!!!!!!!!!!! Jelmer gaat je zo bellen. Dit keer hebben we wel de goede datum op de telefoon Konijn

Undecided

Marie-Jose: Helaas hebben we geen adres, maar we zouden het erg leuk vinden als je een foto kan sturen via de internet!!! ellennijmeijer@hotmail.com. Veel sterkte met de laatste dagen. Ik weet niet meer exact wanneer je uitgeteld was!

Ronaldus: Hoeveel punten staat Groningen nu voor op Heerenveen?

We zijn langs de kust naar het noorden aan het trekken. Eerst vanuit Ho chi minh city naar Mui ne Beach, een rustig badplaatsje. Daarna door naar Nha Trang. Hier hadden we weer fietsen gehuurd, toch een hele leuke manier om dingen te bekijken. We zijn de hele stad doorgefietst en van alles bekeken op de eerste (enige droge) dag. De tweede dag deden we een boottrip langs de eilanden. Aan het begin viel de regen met bakken uit de lucht, we wouden eerst niet eens gaan! Maar het was zo gezellig!!! Hele leuke groep, waarvan we met een paar mensen nu nog optrekken.

Daarna door naar Hoi an. Een heel mooi romantisch havenstadje. Het is de enige plek in Vietnam die bespaard is gebleven van de bombardementen. Hele oude huizen en historische monumenten

Surprised
. In Hoi an zitten meer dan 500 kleermakers die voor heel weinig geld een heel mooi pak kunnen maken, of een jurk of wat dan ook....... Daar hebben we dan ook gebruik van gemaakt! Vandaag zijn we uit Hoi An vertrokken naar Hue en wehebben twee dagen mooi weer! Vanmiddag hebben we met een stel uit Australie(van de boot in Nha Trang) een motor gehuurd en zijn we het platteland doorgereden, errug mooi!!! Met een jongen van hier een gesprek gehad over de regenval. Op het ergst reikt het water tot borsthoogte (nu zijn de mensen hier niet heel erg groot
Wink
), hij ging met de boot naar zijn werk! Morgen gaan we op een tour naar de demilitarised zone (DMZ). We zijn erg benieuwd en verwachten dat de tunnels enzo wel heel indrukwekkend zijn....

Anyway, we hebben dit keer een guesthouse met een bad! Joehoe! Dus de groeten,

Bis balt, de mazzel, oant tsjen,

Jel en El

Marie-Jose

Tssssk Ellen, en je had nog wel zo'n toepasselijke naam bedacht voor als ik op de uitgerekende datum beval... Maar goed, die foto komt er zeker!
Ben blij dat jullie eerlijk zijn over het weer btw, dat geeft de achterblijvers moed:-)
Had ik al verteld dat ik dacht dat ik DE chips zag hier bij de AH? Nou bleek toch niet zo te zijn dus jullie missie kan voortgezet worden.

Veel plezier weer! X

Simone

Al regent het bij jullie af en toe, het is vast niet zo koud! Vandaag was het hier tenminste droog, maar gisteren regende en we hadden natte sneeuw, die een poosje bleef liggen. De regen voelde aan als ijssteekjes op de wangen onder het fietsen. Zo erg hebben jullie het vast niet!! Wens jullie ook nog zonnige en droge dagen daar toe.
Lieve groeten,
Simone

Betsy from Canada

Hi Jelmer and Ellen. Volg nog steeds jullie avontuur, prachtig hoor. mooie foto's. Wij wensen jullie een
Zalig Kerstfeest en het allerbeste voor 2009. Bye

monique, martin, jim,sterre fischer

Hoi Jelmer en Ellen, mooie foto's en leuke verhalen.
Fijne kerstdagen en een heel goed 2009. Geniet nog lekker van al jullie avonturen.

Groetjes uit een regenachtig Denekamp.