Jelmer en Ellen op reis

Rochel maar raak!!!

Na het laatste verhaal vertrokken we naar Phi Phi Island. Wow!!! Ondanks dat het verschrikkelijk toeristisch is, heeeeeel erg mooi!En nee Marijke, we zijn daar niet stiekum getrouwd, zoiets zouden we nooit stiekum doen!

Wink

We hadden een gesprek met de gastvrouw (een duitse) van het guesthouse over de Tsunami. Tegenwoordig hebben ze drie alarmsystemen op het eiland; eentje is kapot, eentje is zo ver weg dat je hem pashoort als de golf er is, en eentje is niet op het thaise systeem aangesloten. Met andere woorden; als het weer gebeurd komt het aan op puur geluk, overlevingstechnisch gezien. Ze vertelde dat heel veel mensen al draaiende in de golf zaten, als een kledingstuk in een wasmachine, een heleboel zijn behoorlijk getraumatiseerd. Ook zou er in de golf kwik hebben gezeten (we zijn vergeten waar het vandaan kwam.) Dit zorgde ervoor dat mensen alsnog een dag of twee dagen erna dood neervielen. Stel je voor. Je denkt; Yes, ik heb het overleeft en de volgende dag val je dood neer omdat je gif in je lichaam hebt zonder dat je het weet. Ze vertelde dat de volgende dageen man naast haar in de plaatselijke bank zomaar dood neerviel. Zij zelf zat op een berg toen het gebeurde, ze had heel veel geluk.

Als afsluiter in Thailand hebben we nog een paar dagen in Phuket gezeten. Om vervolgens de bus naar Bangkok te pakken om, jawel, naar Kuala Lumpur (Maleisie) te vliegen.

Om terug te komen op de titel, even een algemeen onderwerp.Een onderwerp dat wat ons betreft voor heelAzie geldt. Jetty (Jelmers moeder) had het hier niet overleeft. Zij kan er namenlijk echt niet tegen!!! Ook wij hebben er nog steeds moeite mee. Wekijkenniet meer op van een kakkerlakje meer of minder en als ik kan kiezen tussen een zit of een hurk-w.c dan kies ik tegenwoordig voor het laatste. Maar.......Er wordtte pas en te onpas gerochtelt; vrouw, man, kind, het maakt niet uit, iedereeen rochelt er hartelijk op los. Grote kans dat je in plaats van gewekt te worden door je telefoon(die je gezet hebt om de bus te halen), gewekt wordt door zo'n lekkere, groengele jongen.Eet smakelijk!

Goed.....Het vliegtuig naar Kuala Lumpur! Maleisie is geweldig! De mensen zijn heel vriendelijk hier! In de hoofdstad aangekomen besloten we onze dag in het vogelpark te besteden, de grootste van de wereld. Deze tijdsbesteding was dubbel en dwars de moeite waard, zie de foto's! Er waren ook vlinderparken enz., maar aangezien wij allebei vogels erg leuk vinden.....

Na de hoofdstad wouden we rechtstreeks naar Tioman island, omdat iedereen er zo lyrisch over is. Via Kluang en Mersing zijn we er eergisteren aangekomen, geweldig!!! Je ziet hier in tien minuten lopen meer dieren dan een driedaagse trekking in Thailand. Het komt voor dat je moet stoppen omdat een twee meter lange hagedis wil oversteken. En het is zeer riskant je vuilniszak buiten aan het balkonnetje (aan het strand

Tongue out
)te hangen, omdat de familie aap er dan op af komt. GIsteren is Andrea (een duitse reisgenote) aangevallen door een aap op ons balkon omdat ze iets te dicht bij kwam voor een foto, het liep met een sisser af. In de bomennaasteen brug hangen phythons (wurgslangen) ook zitten hier veel cobra's en vipers. Die laatste twee zijn we helaas
Surprised
nog niet tegengekomen. Je kan hier fantastisch duiken en snorkelen. Haaien, schildpadden, dolfijnen, het is allemaal te zien!

De reden dat we naar dit eiland gingen is omdatwe graag wat langer ergenswouden verblijven en een beetje werk verrichten. Een paar dagen terug zagen we een advertentie en het leek te mooi om waar te zijn; ze vroegen een koppel om op een resort te werken, voor van alles en nog wat. Wel voor een langere periode, dat zou dus betekenen dat Australie niet door zou gaan. Webesloten er voor te gaan en gingen solliciteren. Eergisteren kregen we een reactie en het leek of we al bijna waren aangenomen, we waren superblij!!! Maar we kregen net een mail van deze man dat het niet doorgaat

Frown
, ze willen toch een koppel met managementervaring. Effe slikken, genoeg andere leuke dingen voor de boeg.

Nou, trouwe lezers, dat was het wel weer, tot devolgende keer,

Bis balt, Jel en El

P.s: Jorn, nog gefeliciteerd, Jelmer heeft nog geprobeerd je te bellen, maar je was nog niet terug uit Mexico.

P.s: Nieuw land, dus weer een nieuw nummer; +60136033704

Evert

Fan herte lokwinske Jelmer (bijna 30-tig) en nog vele haren eh, jaren.
Jelmer en Ellen, maak er (ook vandaag) een mooie dag van.
Groeten van je meest fantastische zwager.

Andre

Hoi Jelmer,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Heb je nog ontbijt op bed gehad van ellen?

Gr André

Ps Evert, meest fantastische (en enige) zwager...tja dan is het ook niet zo moeilijk!! :-)

Vrony en Dennis

Dag jongen!

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes

Os

Hey Wico. Nog van harte. Ik hie ol een smske stjoert mar dan noi dien nummer ien vietnam. mar dat is dien eigen skult.