Jelmer en Ellen op reis

Rijst op de world heritage lijst en de grootste vis ter wereld!!!

En toen was het al weer begin maart. Nog even volhouden in het winterse weer mensen, de zon is alweer onderweg naar jullie!!! (Hopenlijk over een paar maanden, heh heh!)Nog een maandje en dan staat aussie voor de deur, niet te geloven dat het al zo ver is. Het afgelopen half jaar is zo snel gegaan. We hebben allebei heel veel zin in Australie. Niet meer uit je tas leven, gewoon een eigen plekje hebben en....... thuis op je eigen w.c kunnen zitten

Laughing
. Soms hebben we wel een moment dat we denken, goh, dat is echt niet verkeerd. Ik ben vandaag bijvoorbeeld met backpack en al op straatin de vuilnis uitgegleden en Jelmer heeft me overeind moeten tillen, door het gewicht van de backpack kwam ik niet meer overeind, hilarisch! Vieze handen, vieze kleren, vieze alles en dat met nog acht uren bus voor de boeg!

Het laatste verhaal eindigde bij deoerang-oetang. Die dag erop zijnwe naar de probiscis monkeys geweest,superleuk!Vanaf een platform konden we ze bekijken. Kenmerken; een joekel van eenknalrode neus en een knalrood piemeltje!Op het hele platform lagwelgeteld 1 versgelegdeapedrol en wie ging daar met haar sok precies middenin staan....juist! Na deze avonturen gingen we weer terug naar KK om de dames te ontmoeten. Daar aangekomen kregen we te horen dat de plannen waren veranderd. Wegens ziekte ging 1 van de dames eerder naar huis en had de ander besloten naar Thailand te gaan.Begrijpelijk en jammer. Diezelfde avond hebbenwe een afscheidsetentje gehouden.

Dat hield in dat we de volgende dag met zijn tweetjesvol verwachtingin het vliegtuig naar de Filipijnen zaten. Het plan was eerstdoor het noorden te trekken.We dachten in de buurt van Manila aan te komen, fout gedacht!!! Manila bleek twee uur rijdenvan het vliegveld waar we aankwamen. Volgens de informatiemevrouw op het vliegveld konden we het beste overnachten in Angeles. Van deze plek hadden we nog nooit gehoord. Een taxi zette ons eraf en we vroegen ons af wat al die vieze oude mannetjes hier deden en al die half aangeklede, bloedmooie filipijnse jongedames. Juist, we waren inde hoerenbuurtafgezet en dat was onze eerste indruk van de Filipijnen! Van locals hebben we geleerd dat ze een afkorting hebben voor de vieze, oude mannetjes; D.O.M. dirty old man. De daarop volgende dagen zagen we de andere kant van de Filipijnen. Hele vriendelijke, mooie mensen en hele mooie landschappen. Het noorden was pittig om te reizen door de slechte wegen (en we dachten dat we heel wat gewend waren), maar dubbel en dwars de moeite waard!Na vier urenklimmen zagen weer de eeuwenoude rijstvelden die tussen de groene bergen liggen en we zijn het allebei eens; samen met Halongbay in Vietnam was dit wel het mooiste wat we hebben gezien. De rijstvelden staan dan ook op de world heritage lijst. We gaan kijken of het Jelmer lukt er wat foto's van op te zetten. Tijdens het reizen zijn we altijd de blanke buitenlanders en hier zijn we wel aan gewend. Maar in het noorden van de Filipijnen werden we wel heeeeeeeeeel erg aangestaard. Ik had soms bijna de neiging om in 1 keer heel hard boeh! te roepen. Het is zelfs gebeurd dat we in een park een hele fanclub om ons heen hadden verzameld, hier hebben we ook nog een foto van. Nou zijn de dames hier bloedmooi (eerlijk is eerlijk) en ik heb keihard moeten vechten tegen deze concurentie, bloed, zweet en tranen

Wink

Na het noorden spraken we mensen die zeiden dat het behoorlijk duur is om te eilandhoppen in het midden van de Filipijnen. Na overleg besloten we dat we ons ticket naar Singapore van 25 maart naar 4 maart gingen verschuiven om geld te besparen. We hebben erg veel gezien en het moet toch een keer ophouden. Maar 1 ding wouden we onszelf niet onthouden; SNORKELEN MET DE WHALESHARKS! Wat was dat gaaf! We hebben er acht gezien waarvan de grootste ongeveer 15 meter lang was, gigantisch! Ze zijn best snel dus je moet flink flipperen om ze bij te houden. Iemand heeft geprobeerd filmpjes te maken en het is gelukt om een filmpje te krijgen waar Jelmer ook nog 1 seconde op te zien is (die jongeman in die fleurige, knaloranje zwembroek)

Wink
. Jelmer zet het filmpje erop als het goed is. Het was echt een superafsluiting van onze twee weken Filipijnen.

Gister zijn we aangekomen in Singapore en vandaag zijn we begonnen met onze trip om de noordelijk gelegen eilanden aan de westkust in Maleisie te bereiken om daar op een goedkopen plek de laatste weken te gaan zitten en vakantie te vieren voordat ons Australie avontuur gaat beginnen! We zijn al druk naar appartementjes aan het kijken!

Over een paar weken het slotverhaal van ons Azie-avontuur! Maar niet getreurd, maak jullie zelf niet van kant, zo erg is het allemaal niet, ook in Australie zullen we het bij gaan houden.

Liefs Jel en el

inge

Hoi Jel en el!

Klinkt weer super allemaal!! Is het half jaar alweer bijna voorbij idd, snel gegaan man... Nog maar even lekker vakantie vieren de laatste paar weekjes he!

tut inge

jetty

Dag Lieve schatten,

Het zit er bijna alweer op, wat is dat snel gegaan hé.
Ik hoop voor jullie dat je nog een paar relaxte weekjes
krijgt, en dan kunnen jullie er weer volop tegenaan.

Dikke kus Mam

Marie-Jose

Hoi!

Wat een fantastische verhalen en foto's zeg! Die video ben ik gewoon superjaloers op, dat jullie dat hebben gedaan. Heeeeeeeeeel gaaf! Je voelde je vast (hoe cliché) erg klein naast zo'n kolossale vis.
Jammer dat jullie vakantie er bijna op zit! Maar wel leuk voor mij want ik kan me nog vaag een afspraakje met Ellen herinneren als jullie eenmaal zijn neergestreken Down Under. Oeoeoeoeoe spannend!

Nou geniet nog even enorm!

Groet en X Marie-Jose

knappe zwager

Tinkst om de pijlstutroggen!
Skiene der ek te sitten.

Simone

met veel plezier julie avonturen min of meer gevolgd. Fijn dat jullie het ook in down under willen volhouden dit webloggen!
In umcg te veel te doen, werken ons een slag in de rondte. Er komt geen eind aan zielige kids en patienten...
Over een maand heb ik 10 d vakantie, ga 5 d naar Engeland toe, vriendin opzoeken.
Veel liefs uit een droog, soms zonnig Groningen, nu is het donker, hoor...

Hannie en Hans

Hoi El en Jel,

Hier dan eindelijk een berichtje van ons!
We hebben jullie verhalen gelezen en de foto's en video's
bekeken en het ziet er allemaal geweldig uit.
Wij zijn jaloers op jullie.
Hier gaat alles z'n gangetje, ik ben inmiddels weer aan het trainen voor de vierdaagse en heb vandaag weer twintig kilometer gelopen.
Gisteren zijn wij in Hoorn geweest, op visite bij Sonja en
Fabian want die hebben een zoon gekregen.
Je vader is hier ook nog geweest, hij moest voor zijn werk in Leusden zijn en dat ligt hier vlakbij.

Jullie gaan dus binnenkort naar Australie en dan wordt het dus aanpoten, want er moet natuurlijk ook weer eens gewerkt worden. Wij wensen jullie heel veel plezier de komende tijd en hopen dat jullie nog een leuke tijd hebben. De hartelijke groeten van Hannie en Hans en we hopen snel weer iets van jullie te lezen.

Marijke Benneker

Hallo Xena en Herculus!

El, wat zul jij afgetrainde billen hebben als je thuis komt van al dat klimmen ! (bah)

Verderrr..... Je bent op de foto's bijna BLOND~! wat heb jij gedaan? je bent toch niet naar zo'n afthanse kapper in the middle of nergens geweest he! denk dat het zonnentje zijn werk heeft gedaan, en bij deze krijg je nu een spoedcursus 5 stappenplan:
'hoe- knip- ik- mijn -haár- zonder -marijke- in- de - buurt'

stap 1: maak je haar nat
stap 2: hang op de kop
stap 3: kam je haar recht naar beneden
stap 4: pak het haar bij elkaar
stap 5:en knip er langs heen (IN DE PUNTJES!)

tadaaa! nu heb je toenemende laagjes!!!! goed he.

Nou dag mensen,
kus Marijke