Jelmer en Ellen op reis

Vier weken en nog geen levende kangaroe, hoe bestaat het.....

Ondertussen zijn jullie aan het genieten van de eerste zonnige weken, wel drie weken lang hoorden we! Super!

Toen we aankwamen op het vliegveld werden we opgehaald door Kieran, een meisje die we haddenontmoet in Vietnam. Nadat de douane werkelijk alles,maar dan ook alles ondersteboven had gehaald (tot en met vies ondergoed en versleten, stinkende schoenen aan toe), konden we onze eerste stappen in Australie gaan zetten. Het land van de barbeques, rugby en zon, veel zon.We gingen ontbijten en bijkletsen en daarna zette Kieran ons afom vervolgensmet de trein naar Brisbane tereizen. Daar aangekomengingen we naar het Guesthouse 'chill backpackers'waar Sander de scepter zwaait. Sanderis een vriend die Jelmer heeft leren kennen toen hij een aantal jaren geleden een jaar rondtrok in Australie. In die tijd ontmoette Sander Rebecca (zij is een Australische dame). Zij zijn getrouwd en hebben twee kinderen: Stelle en Jayden, 2,5 en 6 maanden. Al die tijd is er contact geweest en hebben er ook wat ontmoetingen plaats gevonden (ook met nog een paar andere mensen, 1 uit Duitsland en 2 uit Ierland). En als je van plan bent een tijdje in Brisbane te gaan wonen, dan is het heel erg fijn dat je zulke aardige mensen kent. We hebben er een week gelogeerd en ze hebben ons werkelijk met alles geholpen, we voelden ons erg welkom. Na een week hadden we een appartementje gevonden in een leuke buurt en we konden veel spullen van Sander en Rebecca meenemen die zij niet meer gebruikten (een bed, een tafel met stoelen enz.). Het huisje is nu bijna een 'echt' huisje, er moeten nog wat foto's van thuis aan de muur, maar het voelt al erg gezellig. Als je de foto's ziet de jelmer heeft geplaatst; wij hebben de onderkant van dit huis met een grote wilde achtertuin waar je kan barbequen. Het huisje heeft grote witte klapdeuren die naar de tuin toe leiden. Boven ons wonen vier jonge meiden, twee studeren en twee werken. Ik heb er even een kopje thee gedronken (ik dacht gelijk maar even de hand schudden daarboven) en ze zijn hardstikke aardig. Ze houden van een feestje, maar daar is niks mee. Jelmer en ik zijndaar natuurlijk niet zo in thuis

Wink

De afgelopen vier weken zijn we erg druk geweest met settelen en werk zoeken en formulieren invullen, veel formulieren. Nee mensen, Nederland is nog niet zo bureaucratisch. Samengevat resultaat na vier weken:

-een huisje

-twee australische bankrekeningen

-twee australische mobieltjes

-internet

-werk voor Ellenals nurse assistant in de ouderenzorgvia een uitzendbureau

-waarschijnlijk gaat Jelmer als construction worker aande slag in de bouw

Beide baantjes verdienen goed en we zijn bereid alles te doen,it pays the bills! Bovendien heb ik er wel plezier in mijn oude werk in de ouderenzorg weer een tijdje te doen. Waarom zijn we niet aan het werk als operatie assistent en anesthesiemedewerker vraagt iedereen zich af? Dat kost geld, tijd en geregel, het is heel wat moeilijker je te registreren dan we dachten. Maar we gaan het wel proberen! Die niet waagt die niet wint! Mocht het niet lukken, dan blijven we gewoon ander werk doen, geen probleem. 25 juli ga ik een talentest doen op academisch niveau

Undecided
.En dan te bedenken dat ik, toen ik het in Nederland opzocht, dacht dat een engelse vertaling van mijn registratie in Nederland voldoende zou zijn! Vind het nog wel grappig even te benoemen dat Jelmer bijna aan het werk was als sales assistant, hij was al aangenomen. Strak in het pak op sollicitatie! Maar het depressieve vooruitzichtom dag na dag langs winkels te gaan om dingen te verkopen, tjah, hij heeft er voor bedankt. Liever wat praktisch, dan het commerciele circuit! Ieder zijn gebied. UIteindelijk zijn we hier om dat we het leuk vinden en dat willen we graag zo houden! Zodra dat niet meer zo is, moet er snel een ander plan worden gemaakt!

We zijn ook al naar onze eerste rugbywedstrijd geweest met Sander, dat was superleuk! Na wat uitleg over de spelregels zat ik er helemaal in (Jelmer wist al precies hoe het werkte). Verder hebben we wat dingen bekeken in de stad. Brisbane is echt een hele leuke stad. Veel parken en gezellige relax plekken. Een nagebouwd strand waar je kan zwemmen (gratis entree) met uitzicht op de rivier en skyline van Brisbane. Je kan er gratis gebruik maken van barbeques en er zitten gezellige koffietentjes. Verder is het winkelcircuit ook heeeeel aantrekkelijk. Mochten er aardig wat centjes binnenkomen dan ben ik daar ook nog wel te vinden. We hebben gezellig gepicknikt (of laag bie de grond vretten, hoe zeg je dat in het fries?) met onze vrienden en zijn een dagje op stap geweest naar Byronbay, het hippie walhalla. Afgelopen weekend was Kieran (die vriendin van Vietnam) bij ons logeren. We hebben de buurt een beetje verkend, hardstikke leuk! Heel veel gezellige restaurantjes en barretjes! Wel de eerste en laatste keer dat ik rode wijn drink met op stap gaan trouwens...

De resterende tijd kan je mijal zwetend in Brisbane rond zien rennen om de juiste bus te pakkente krijgen naar een of ander zorgtehuis en kanje Jelmer rond zien lopen in pak met een stapel papieren.

Lieve mensen, dit verhaal is geloof ik wel een redelijke weergave van de afgelopen vier weken, veel leesplezier en tot snel!

Liefs Jel en El

p.s: We zijn insekten tegengekomen die je in je ergste nachtmerries niet wil ontmoeten!

Inge

Hey Luitjes,
Jullie zijn al helemaal gesettled, lekker hoor! Kan niet wachten om jullie op te komen zoeken... Jullie hebben weer een geweldig feestje gemist hier (al had ik ook liever daar gezeten hoor) gister koniginnenacht gevierd in grunn, super feestje!!! Had vandaag wel iets fitter gekund maar straks weer het terras op dus komt wel weer goed. We bellen snel weer es!

liefs inge
(en jel, bouwvakker?!? haha weet je het zeker???)

Simone

Leuk en uitgebreid verhaal, Ellen! Succes met jullie heel andere banen dan bij ons.
Drukke dagdienst vandaag gehad op het umcg. Ws heb je via via al vernomen dat er tijdens het bezoek van Beatrix en haar familie aan Apeldoorn een maniak op de menigte ingereden is, met als doel aanslag op de bus met de kon.fam erin. Er zijn nu al 5 doden en 6 zwaar gewonden, een domper op wat een prachtige dag beloofde te worden en een groot drama. Nederland is helemaal van de kaart..

piet

hoi je stinkt :P:P

gijs en kar

ZO! Dat klinkt tof! Gaaf dat jullie je huisje hebben gevonden. Eindelijk weer even op een bank zitten lijkt ons nog steeds heerlijk :P

Wij zitten nu nog op Bali en hebben drie onwijs leuke weken gehad met de hele familie! Nog twee weken Azie en dan komen we jullie kant op. De camper is geboekt, dus zet die hengels maar klaar!

Succes met alles! Liefs Kar en Gijs