Jelmer en Ellen op reis

Het registreren van een bus is een enorme klus!

3 juli alweer, we zitten nu drie maanden in Brisbane, ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. Het is raar dat het bij jullie zomer is, als we skypen met mensen zien we hempjes en korte broeken. Geniet van het lekkere weer daaren iedereen die nog op vakantie gaat; heel veel plezier!

Deze maand hebben we bezoek gehad van een nederlands stel; Gijs en Karlijn. We hadden ze ontmoet in Maleisie tijdens het rondtrekken en dat was hardstikke gezellig. Dus toen ze zeiden dat ze daarna in Australie gingen rondtrekken hadden we ze aangeboden langs te komen in Brisbane. Ze zijn vijf dagen te logeren geweest en het was supergezellig! Lekker nederlands praten en leuke dingen doen. We hebben ze meegenomen naar een rugbywedstrijd, de stad laten zien enz. In het weekend hebben we iedereen die we kennen hier (dat zijn nog niet heel veel mensen) uitgenodigd en een feestje gehouden. Ook zijn we vis gaan vangen die we s'avonds hebben klaargemaakt op de barbeque op Kangaroo point, waar je uitzicht hebt over de stad (allemaal lichtjes). Heb ook geleerd hoe je sushi moet maken!

Wij zijn de afgelopen drie weken bezig geweest met het registreren van onze kampeerbus! Vanaf het begin waren we van plan er eentje aan te schaffen om rond te kunnen trekken straks en ook voor weekendjes weg. Eindelijk hadden we er eentje gevonden; een geweldig mooie pistache groene bus, alles erop en eraan. Hij was alleen nog niet geregistreerd, maar dat was geen probleem, zei de meneer van de verkoop

Yell
.Eerst warenwe de verzekeringspapieren kwijt geraakt (dat is onze eigen schuld,eerlijk is eerlijk.)Na anderhalf uur bij de verzekeringsmevrouw was dit opgelost. Toen gingenwe naarQueensland transport government, dat is waar je moet registreren. Bijde ingang stond een meisje die ons vriendelijk vertelde dat je eerst 10 formulieren inmoet vullen en minstens drie (drie!!!) identiteitsbewijzen nodig hebt om te registreren. OmdatJelmer al aardigwat uurtjes in de inspectie en verzekeringspapieren van de auto had zitten, was dit meisje een soort druppel voor hem. Laten we zeggen dat ik blij was dat het arme meisje bijna klaar was met werken voor die dag. Vervolgens ben ik met alle (ingevulde!!!) formulieren en identiteitsbewijzen opnieuw naar de registratie gegaan. Na drie kwartier in de rij te hebben gestaan kreeg ik te horen dat het rijbewijs geen geldig identiteitsbewijs was. Later die middag zijn we nog een keer gegaan, met alle mogelijke papieren en pasjes die we maar hadden. 'Dat is gek', zei die mevrouw, het nummer van de motor in de computer komt niet overeen met het nummer van de motor op het papier. We werden doorverwezen naar een andere instantie omdat onze bus opnieuw een inspectie moest ondergaan. Daar zijn we vandaag geweest. Met bevende handen en klotsende oksels gingen we naar de inspectie. Onderweg zijn we aangehouden door de politie, omdatwe met een auto rond reden die NIET GEREGISTREERD WAS!Maar, lieve lezers, vandaag is een bijzondere dag. Onze bus is officieel geregistreerd!We noemen hemLum (Lummetje). Hij is vernoemd naarzijn nummerplaat; 010 -LUM.

Verder had ik twee wekengeledenbesloten dat ik geen zin meer had in de ouderenzorg. Ik was van planomschoonmaakster te worden of achter de kassa in de supermarkt. Maar toen kwam Jelmer thuis met het goede nieuws dat ze mijwel konden gebruiken bij de borstvergrotingen

Laughing
.Omdat ik niet geregistreerd ben, hebben ze me aangenomen als nurse-assistant. Maarik mag lekker alles doen wat ik normaal ookdoe in de operatiekamer, alshet maar onder toezicht van eengeregistreerde nurse is, Ben er heel ergblij mee!!!Ondanks dat Jelmeren ik besloten hadden dat we niet meer in hetzelfde ziekenhuis zouden werken, hebben we voor deze maandenmaar even eenuitzondering gemaakt. Eerst was ik bang dat ik niet genoeg uren zou krijgen, maar het gaat er steeds meer op lijken! Verder ga ik waarschijnlijk nog schoonmaken bij een anesthesist thuis (extra zakcentje en hele relaxte mensen). Een paar weken geleden isJelmer gevraagd om in het Royal Brisbane Hospitalte komen werken. Zij zouden alles wel regelen: mijn registratie en een sponsorship voor vier jaar!!!!!! Jelmer en ik hadden al besloten dat we terug zouden gaan naar Nederland februari/maart, maar dit was wel een heel aantrekkelijk aanbod. Na een heel gesprek en tien koppen koffie hadden we besloten het niet te doen. We willen toch terug naar vrienden en familie en Jelmer zijn werk is leuker in Nederland. Maar wat een beslissing...........

Anyway, er gaatdus niets veranderen. Maandag rijden wegewoon in ons Lummetje naar het werk. En alles kabbelt rustig voort hier.....

Iedereen een goed weekend en tot bels of schrijfs,

Liefs Jel en El

Reacties

Reacties

Joost

Leute!!

leuk weer eens wat van jullie te lezen!!

De groeten!!!!

Simone

mooie camper, en goed weer bericht van jullie te ontvangen. Het is en was allemaal zo druk hier dat ik niet eens eraan toe kwma jullie zo s wat te krabbelen.
groetjes, S

Patricia

Hoi Jelmer en Ellen,

Leuk te lezen dat het jullie voor de wind gaat in Australië. Zo te lezen vermaken jullie je prima.
In Oktober komen we die kant ook even op, dan wel Sydney, maar toch....... Zal wel mooi zijn daar denk ik zo.
Groetjes uit het enschedese,

Patricia.

Maaike

Hoi Jelmer en Ellen,

Leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat. Prachtige camper!!

Groetjes Maaike

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!