Jelmer en Ellen op reis

Niet getreurd, het is gebeurd!!!!

LIeve, lieve mensen,

Na een fantastisch, ongelooflijk super anderhalf jaar, is het einde daar. Het allerlaatste verhaaltje. We zijn bezig met zeer belangrijke vraagstukken als; hoeveel rotzooi past er in onze backpacks? en hebben we wel een cadeautje voor die en die......? We zaten net koffie te drinken op een terras, heerlijk genieten van alle smog in Kuala Lumpur, zo puur!!! We zeiden tegen mekaar dat we ons bijna niet voor kunnen stellen dat dit echt de laatste dag is. Het was gewoon zo leuk en het reizen met z'n tweetjes ging zo vanzelf.......... Het is echt de laatste dag.... Op naar Nederland, op naar de kou. We zijn gewapend, we hebben wat warme kleren gehaald. Nachtmerries over acute bevriezing na het verlaten van Schiphol teisteren ons. Verwacht geen pikzwarte reizigers, zoveel zijn we niet in het zonnetje geweest de laatste tijd. Dit hebben we gedaan voor de nederlandse medemens, dan steken jullie lijkbleke winterhuidjes niet zo bij ons af. Rest ons nog een vraagstuk... Af en toe kregen we reacties met als afzender; knappe zwager.......en nog steeds weten we niet wie het is!

De laatste weken zijn weer omgevlogen. We zijn bij Jarno langs geweest in Semarang, hij loopt er stage in een meubelbedrijf. Semarang is echt een leuke stad. We hadden ons getrakteerd op een goed hotel (net zoals nu in KL) en we hebben gezellig gegeten en biertjes gedronken, was heel leuk om even bij te kletsen. De bedoeling was om naar maleisie te vliegen en vervolgens weer terug te keren naar Sumatra om daar nog helemaalrond te trekken.De plannen waren veranderd. Sinds afgelopen november zijn we alweer onderweg, en we hebben onszelf twee weken van totale vakantie gegund in maleisie. Een weekje eiland en anderhalve week de stad. Lekker geshopt en naar de film geweest, 'Alice in wonderland' in 3d, was supertof!

Endan toch echt deallerlaatste dag...........

We hebben zin om:

• iedereen weer te zien, en helemaal om de nieuwe baby's te bewonderen,
  • pizza bij de halve prijspizzeria te eten,
  • afbakbroodjes met kaas te eten,
  • een huisje te zoeken en klaar te maken,

We hebben geen zin om;

• winterkleren aan te doen,
  • schoenen aan te doen,
  • regen en kou te trotseren
  • de vrijheid en spontaniteit, en het ontmoeten van mensen over de hele wereld te missen.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor de gevolgen van ons allerlaatste verhaal. Mensen die hier negatieve emoties aan ondervinden of suicidale neigingen krijgen zullen zelf een manier moeten vinden om hiermee om te gaan. Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en we hopen dat jullie via onze site een beetje mee hebben kunnen genieten van onze reis,

tot snel, bis balt en geniet van elke dag alsof het de laatste is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Jel en El!

Simone

Lieve El en Jel, goede terugreis gewenst. Dank voor de vele interessante verhalen en mooie foto's. Prima dat jullie deze reis gemaakt hebben. En heel erg ervan genoten! Niemand kan je de herinnering hieraan afpakken. Soms krijg je op een onverwacht ahw een flashback, nog een leven lang napret, hoor.
Het is nu al een dag of wat hier mooi zonnig en helder weer, net van buiten gekomen: koud, maar een schitterende sterrenhemel. Het zal tof zijn om je familie en vrienden weer in de armen te sluiten. Jelmer, tot op het umcg!